Pages

26 January 2018

CARA ATASI MASALAH JERAGAT

Langkah-langkah menghilangkan jeragat

1. Hormon perlu distabilkan.

Hormon tak stabil penyebab jeragat

Pencuci muka tidak akan menghilangkan jeragat. Sental lah macammana pun, memang tak akan hilang. Jadi, kalau hormon dalam badan tak stabil, apa saja usaha selain menstabilkan hormon akan menemui jalan buntu.




✅Pengambilan GLA Complex Shaklee adalah diwajibkan.

Mungkin ramai wanita sudah biasa dengan EPO (Evening Primrose Oil) yang juga mengandungi GLA (Gamma-linolenic acid) yang merupakan agen membantu dalam kestabilan hormon.

Keistimewaan GLA Complex Shaklee yang diekstrak daripada minyak borage mengandungi 2 kali ganda GLA berbanding produk lain di pasaran.

Ini adalah senjata pertama untuk menghilangkan jeragat.

2. Anti-oksida untuk cerahkan kulit dan merangsang kolagen

Tujuan mengambil anti-oksida adalah untuk melawan radikal-radikal bebas yang menjadi punca penuaan kulit seterusnya menjadikan kulit bertompok-tompok.

✅Vitamin C

Kekurangan kolagen yang terjadi akibat peningkatan umur menjadikan kulit tidak sihat dan bertompok-tompok. Jadi, selain bertindak sebagai anti-oksida, vitamin C juga merangsang penghasilan kolagen pada kulit.

Vitamin C Shaklee direka dengan teknologi ‘sustained released’ iaitu pembebasan berterusan yang mampu mengekalkan kandungan vitamin C dalam darah selama 5 jam.

Kajian membuktikan bahawa vitamin C dalam tablet Vitamin C Shaklee yang diambil sebanyak 2 biji setiap 5 jam, mampu kekal dalam darah selama 24jam.

Bermakna, setiap hari vitamin C sentiasa ada dalam tubuh puan.

Hebat kan?

Dalam tempoh ini proses pemulihan berlaku secara aktif menghilangkan jeragat. Untuk kesan lebih optimum, dinasihatkan untuk minum air masak dengan banyak. Kira-kira 2-3 liter sehari.

Kolagen pula berfungsi untuk mengekalkan keanjalan kulit dan membentuk struktur kulit wajah yang cantik. Untuk kesan yang lebih baik, boleh terus cuba Kolagen Powder Shaklee.

✅vitamin E penghilang jeragat

Vitamin E memang sangat popular untuk kecantikan kulit. Kandungan anti-oksidanya yang tinggi menjadikan vitamin E juga sangat berkesan dalam menghilangkan dan mencegah jeragat.

1 kapsul vitamin E sehari mampu menghalangkan bintik jeragat dan menghalang penuaan.

Selain makan, puan boleh juga menjadikan vitamin E sebagai masker. Pecahkan saja softgel vitamin E dan sapukan ke seluruh muka.


Sel lama yang mati akan digantikan dengan sel baru yang sihat.

Jimat kan? Tak perlu nak cari masker-masker lain dah.

3. Halang sinar UV yang merosakkan kulit wajah

coq Trol Plus

Mungkin ramai yang tak tahu Coq Trol Shaklee juga sangat berkesan dalam merawat masalah kulit. Biasa orang tahu coq trol ini untuk jantung. Betul tak?

Sebenarnya kulit adalah organ yang terbesar dalam badan manusia dan logiknya sel kulit memerlukan tenaga yang banyak juga. Di sinilah coq trol memainkan peranan. Co-Q10 akan meningkatkan penghantaran oksigen ke kulit dan menghilangkan segala kesan-kesan sunburn disebabkan oleh pancaran sinar UV.

Dengan oksigen yang cukup, proses pemulihan kulit akan terjadi dengan cepat dan berkesan. Sebab itu, semakin banyak produk kecantikan di pasaran memasukkan co-Q10 sebagai salah satu komponen.

Berapa lama untuk berkesan?

Bergantung kepada wajah seseorang. Namun, rata-rata mengatakan perubahan boleh dirasai dalam 2-4 minggu.

Yang paling cepat customer saya jeragatnya hilang dalam masa seminggu.

Cuba sendiri barulah tahu. Dan jika diambil dengan konsisten, pasti sangat teruja dengan perubahannya.

Banyaknya mau makan??

Saya pasti ramai yang akan tanya soalan ini kan?

Seperti yang saya katakan, ini adalah langkah-langkah untuk menghilangkan jeragat. Namun, puan-puan boleh juga ambil ikut keutamaan. Contohnya, nak stabilkan hormon dulu.

Tapi, saya memang sangat-sangatkan sekurang-kurangnya puan ambil GLA dengan vitamin C. Bila dah nampak kesan positif, memang teruja mau tambah vitamin lain.

untuk info lanjut hubungi saya :


📱msg/whatsapp: 016.844.1163

✍ pm fb: Alezra Alez

✉ email: umiefezie@gmail.com

IG : alez_alezra

ID : 878606


Setiap pembelian supplement Shaklee dengan saya, akan mendapat FREE CONSULTATION! jadi, jangan lepaskan peluang






Terima Kasih

6 comments:

  1. Jeragat ni susah mahu dpt. Mau hilangkn pun perlu usaha lebih. So try vitamin Shaklee yang semulajadi

    ReplyDelete
  2. Ambil awal2 untuk elakkan ni tumbuhny jeragat

    ReplyDelete
  3. boleh jadi masalah kulit kalau xdi cegah ni..nice sharing..

    ReplyDelete
  4. Masalah btul ni jeragat ni twrutama wanita..bki hilang keyakinan. Edeiii

    ReplyDelete

© Umie Fezie | Design By MH