Pages

29 May 2018

Esp menjadi minuman terbaik ketika bersahur



3 Sebab ESP Minuman Terbaik Untuk Sahur
.
.
Jom semak 3 sebab kenapa ESP Minuman terbaik untuk sahur
.
Sebab 1: ESP adalah minuman ada indeks glisemik rendah
.
Apa tu Indeks Glisemik?
.
Indeks Glisemik tu adalah kadar penyerapan karbohidrat dan kepantasannya menjadi glukosa dalam darah.
.
.
Apabila kadar glisemik makanan tu tinggi, makanan tu akan cepat terserap dalam badan, maka kita akan rasa cepat jadi lapar. Dan sebaliknya jika makanan tu ada indeks glisemik rendah, makanan itu akan lambat menyerap dalam badan dan kita akan rasa kenyang lebih lama.
.
.
Sebab 2: Mudah untuk disediakan. .
Untuk sediakan sahur bukan sesuatu yang mudah. Sudahlah di awal pagi, jika perlu, kita mesti nak sediakan sahur dengan cepat kan?
.
.
Sebab 3: Asli, tulen dan berkhasiat

ESP ni dibuat dari soya tulen tau(non-GMO), buat yang dah diubah genetiknya. Banyak makanan macam ayam dan lembu telah diubah genetik sebab nak memenuhi keperluan pengguna.
.
.
Beberapa khasiat lain adalah:
1. ESP meningkatkan penyerapan protein, atasi masalah angin dan ketidakselesaan perut
2. ESP mengurangkan paras kolesterol dalam darah sebanyak 23%
3. 60 kajian menunjukkan protein soya meningkatkan ketumpatan tulang
4. 2 kajian menunjukkan pengamalan ESP dan Vitamin E serentak merendahkan sehingga 40% LDL (kolestrol buruk) yang membawa risiko darah tinggi dan sakit jantung
5. 4 kajian menunjukkan ESP menghalang LDL (kolestrol buruk) teroksida bagi mengelakkan risiko strok dan arteri tersumbat yang membawa kepada sakit jantung
.
.

📱msg/whatsapp: 016.844.1163
✍ pm fb: Alezra Alez
✉ email: umiefezie@gmail.com
IG : alez_alezra
ID : 878606
.
Setiap pembelian supplement Shaklee dengan saya, akan mendapat FREE CONSULTATION! jadi, jangan lepaskan peluang
.


Terima Kasih

26 May 2018

Cara Kecutkan Jerawat dengan cepat

Saya dah guna macam-macam produk nak hilangkan jerawat ni, tapi jerawat makin menjadi-jadi je. 

Tak sesuai ke? Hilang kejap je jerawat ni, lepas tu nanti timbul lagi. 

Stress saya macam ni." luah Anna



Masalah yang mengganggu Anna ni jerawat di muka tak hilang-hilang. Jadi, Sata akan citer macam mana nak Kecutkan jerawat dengan cepat
saya suka buat Masker , nak tau masker apa? tentu la masker semulajadi dari shaklee,jom try ikut step di bawah :
Cara mudah buat masker Vitamin C SR Shaklee + ESP 





Ada yang rajin pakai masker ka? Salah satu tips penjagaan wajah ialah memakai masker muka 2-3 kali seminggu. Macam2 masker ada kan. Kalau rajin buat sendiri, mau beli masker pun boleh jugak. 

Mari sy kongsi cara buat masker sendiri dengan menggunakan vitamin C SR & ESP Khas untuk mereka yang makan vitamin C SR & ESP tu boleh la cuba buat ..sy sendiri pun buat jugak masker vitamin C SR ni & ESP 2 kali seminggu ..

Cara-cara membuat masker vitamin C SR & ESP :

1. Mula-mula Sediakan Esp, vita c yang di hancurkan dan Air suam




2. campurkan vita c dan serbuk Esp




3. campurkan air suam




4. Gaul sehingga sebati( amboiiii mcm main masak2 pula) haha

5. Biarkan dahulu dalam 3 minit



6. Sapukan pada muka yang telah dicuci dan kering 

7. Sapu pada seluruh muka 

8. Tunggu sehingga kering dalam 30 minit atau lebih

9. Bilas dengan air bersih .. Siap


SELAMAT MENCUBA😍

siapa suka mask vita c & Esp 
like & Share post ini 😊

Apa kelebihan menggunakan masker vitamin C SR & ESP Shaklee ..
.
-Membantu meransang penghasilan kolagen dari dalam kulit
-Menegangkan kulit muka
-Mengecutkan jerawat
-Mencerahkan kulit muka
-Menyegarkan wajah
-Melembapkan kulit muka

contact untuk info : 

📱msg/whatsapp: 016.844.1163
✍ pm fb: Alezra Alez
✉ email: umiefezie@gmail.com
IG : alez_alezra
ID : 878606

Setiap pembelian supplement Shaklee dengan saya, akan mendapat FREE CONSULTATION! jadi jangan lepaskan peluang

Terima Kasih

© Umie Fezie | Design By MH