Pages

19 December 2014

8 petua mudah kempiskan perut buncit

Petua Mudah Kempiskan Perut Buncit

#PETUA 1 (Asam Jawa)





Ambil sedikit asam jawa dan bancuh di dalam segelas air panas. Biarkan semalaman. Esok paginya, minum air bancuhan asam jawa tersebut. Masukkan ke dalam peti sejuk, anda jadikan minuman, selepas anda makan tengahari atau makan malam. Amalkan setiap hari, anda akan dapati tubuh anda akan bertambah segar dan langsing.

#PETUA 2 (Daun lidah buaya, asam jawa)



Ambil sedikit daun lidah buaya. Masukkan dalam sebuah periuk dan tambahkan dengan air asam jawa. Didihkan bahan-bahan tersebut dengan api kecil sehingga pekat. Kemudian tutup api dan biarkan ia menyejuk dengan sendiri. Setelah dirasakan suam sedikit, lumurkan ramuan tersebut pada perut.

#PETUA 3 (Limau nipis, kapur sirih)



Sediakan limau nipis dan kapur sirih. Perah air limau ke dalam piring atau mangkuk, campur dengan kapur sirih dan gaul hingga sebati. Lumurkan ramuan tersebut ke perut dan balut perut dengan sehelai bengkung. Lakukan setiap malam sebelum anda masuk tidur.

#PETUA 4 (Limau nipis, air)
Air limau nipis yang anda minum boleh menurunkan berat badan anda. Caranya: Sediakan dua biji limau nipis atau limau kasturi setiap hari, setelah itu perah airnya ke dalam gelas yang berisi dengan air sejuk, masukkan ke dalam peti sejuk. Setelah itu bolehlah dijadikan air minuman setiap kali selepas anda makan tengahari dan makan malam. Cara ini boleh diikuti dengan senaman ringan. Amalkanlah meminumnya selama sebulan, berat badan anda juga akan beransur turun.

#PETUA 5 (Teh Cina, limau nipis)
Ambil 3 sudu besar serbuk teh cina dan rendam dalam air. Tapis dan campurkan dengan air perahan limau nipis. Amalkan selalu meminumnya 2 kali sehari iaitu sebelum sarapan dan sebelum tidur

#PETUA 6 (Teh hijau, Serbuk kayu manis, madu lebah)
Selepas makan amalkan meminum Teh Hijau atau Teh Cina tambah dengan serbuk Kayu Manis dan Madu

#PETUA 7 (minyak kelapa)
Tanak kelapa hingga menjadi minyak. Sejukkan, kemudian sapu ke perut. Biarkan seketika selama 10 minit. Kemudian bilas. Amalkan setiap hari.

#PETUA 8 (kapur makan, daun sirih, minyak kayu putih, limau nipis)
Bagi wanita selepas bersalin yang ingin mengempiskan perut kembali, amalkan campuran bahan ini untuk berbengkung. Campurkan sedikit kapur makan, beberapa helai daun sirih, beberapa titik minyak kayu putih dan sesudu air limau nipis. Sapukan pada perut dan berbengkunglah seperti biasa


jom kita amalkan..hehe

Terima Kasih

IBU MENYUSU - KURUS DENGAN SHAKLEE

Teringin nak kurus tapi masih menyusukan anak??
Sebagai ibu, kita perlu pastikan apa yang kita makan tidak
membahayakan anak yang disusui, jadi ibu menyusu tak boleh
mengambil ubat kurus tanpa mengkaji kandungannya terlebih
dahulu. Ini adalah untuk memastikan ubat yang dimakan tidak
memberi kesan yang buruk kepada anak serta bagi memastikan
proses penyusuan tidak terganggu.

SET KURUS SHAKLEE untuk IBU MENYUSU mengandungi 3 jenis
supplemen penting, khas untuk ibu dan anak.
Anak boleh sama-sama mendapat manfaat dan kesan yang
positif!!

Ibu menyusu hanya perlu amalkan ESP Shaklee + Alfalfa +
Lecithin.

1. Lecithin/ Omega Guard – Membantu memecahkan lemak. Omega
bertindak lebih cepat daripada Lecithin.




2. Alfafa – Membantu proses buang toksin. Penyerapan nutrien
lebih baik selepas proses detox. Merupakan fiber yang membantu
angkut keluar lemak yang telah dipecahkan. (Herb-Lax tidak
digalakkan kepada ibu menyusu kerana kandungannya boleh
memberi kesan cirit-birit kepada bayi yang sensitif). Alfafa juga
berfungsi sebagai penggalak susu.

3. ESP – Memberi rasa kenyang yang lebih lama dan sumber
protein yang membantu pembentukan otot. (Cinch Shakes tidak
digalakkan kepada ibu menyusu kerana nilai kalorinya yang rendah
dan boleh mengganggu penghasilan susu ibu).


hubungi saya

facebook : Alezra Alez

call/sms/whatsapp : 0168441163/0146737421



Terima Kasih

14 December 2014

VITALEA SHAKLEE MULTIVITAMIN DAN MULTIMINERAL TERBAIK DUNIA






Produk utama dalam shaklee
Paling basic dan paling penting yang perlu kita ambil dan merupakan produk pertama dari
DR.FOREST C.SHAKLEE

APAKAH KELEBIHAN VITALEA?
Vitalea ini dikenali sebagai KILLER PROUDCT OF SHAKLEE  kerana ianya ialah multivitamin
berserta iron yang sangat penting untuk prmbrntukan darah dan sel.
ia seumpama 2 biji vitalea bersamaan 40 jenis hidangan lauk.
Bermakna untuk medapat zat yang sama dalam 2biji vitalea ianya samalah dengan 40jenis hidangan
lauk..haha mampu ke kitra nak makan 40 jenis hidangan lauk tu?

KENAPA VITALEA SHAKLEE ADALAH MULTIVITAMIN TERBAIK

Merupakan multivitamin terbaik yang terkemuka dan lebih komprehensif kerana mengandungi 23 vitamin dan mineral kritikal dalan jumlah yang seimbang untuk memantapkan kesejahteraan kesihatan kolon, hati, mata dan sistem imun dalam jangka masa panjang.

- 2 kali lebih antioksidan untuk mencegah 
   kerosakan fungsi imun berpunca daripada 
   radikal bebas
- 2 kali lebih kalsium untuk pembinaan 
   tulang
- 2 kali lebih magnesium untuk mengekalkan 
   rentak jantung, otot, dan fungsi saraf
- 2 kali lebih Beta karotena untuk membentuk 
   vitamin A yang lebih biopotent
- 3 kali lebih selenium untuk melindungi 
   paru-paru, kolon dan prostat
- 3 kali lebih vitamin K untuk menyokong 
   proses pembinaan tulang
- 6 kali lebih boron untuk menyokong 
   kesihatan tulang
- 10 kali lebih Biotin yang menyokong 
   proses pengeluaran tenaga

KEBAIKAN VITALEA

vitalez multivitamin ini menggunkan sistem penyerapan bioaktif berpatern ekslusif untuk membantu penyerapan asid folic iaitu  nutrien penting untuk kesihatan keseluruhan sel.

VITA-LEA Shaklee menjalani 349 ujian kualiti paling ketat untuk menjamin keaslian
dan keberkesanan produk.

SIAPA YANG MEMERLUKAN MULTIVITAMIN INI

*Individu dewasa yang mementingkan kesihatan dan kecergasab tubuh jangka panjang
*Individu yang tidak lengkap diet hariannya
*Individu yang ingin meningkatkan sistem imun badan
*Remaja yang sedang membesar
*Wanita yang mementingkan kesejahteraan kesihatan 
*Lelaki- semua peringkat umur dewasa
*Individu yang Menopos
*Wanita yang baru bersalin 




 PERBEZAAN VITA-LEA SHAKLEE BERBANDING SUPPLEMENT LAIN

 INGIN MENCUBA MULTIVITAMIN TERBAIK INI?


hubungi saya
Call/sms/whatsapp : 0168441163/0146737421
Facebook : Alezra Alez
Fanpage   : Umie Fezie Page

























Terima Kasih

Fezie jalan-jalan

welcome

 



Assalamualikum..ahad lepas fezie & fyera jalan-jalan tengo lembu...
sebenarnya tempat ni dekat jer..haha lama dah tak jalan-jalan sejak berpantang ni
ahad lepas abah bawa kitorang jalan-jalan..besttt tapi ramainya orang..biasala cuti sekolah
Desa Cattle atau lebih dikenali Desa Dairy Farm Kundasang terletak 2km dari pekan kundasang
 
   
 tengo lembu ni..comel tak..pemandangan cantik 
senyum-senyum kambing..hahah 
abah bawa fezie tengo kambing.. 

 tak banyak gambar pun sebab tak da peluang..terlalu ramai orang..korang semua 
cuti-cuti datang la kundasang banyak tempat menarik..hehe
yang penting anak-anak suka..

Terima Kasih

13 December 2014

Promosi berganda bulan disember vita c & vita E


VITAMIN C

Peranan Vitamin C dalam kecantikan kulit:
  • Berkesan mencerahkan kulit wajah dan badan secara sekata, licin, gebu,berseri
  • Mengekalkan kelembapan kulit, menghilangkan bintik2 hitam, memudarkan jeragat dan lingkaran gelap di bawah mata
  • Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi yang sihat dan gigi.
  • Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran
  • Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti.
  • Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis.
  • Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress.
  • Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.
  • Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang.
  • Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya.
  • Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.
  • Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih –> berguna dalam rawatan anemia. Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah.
  • Merawat jangkitan saluran kencing.
  • Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain.
 
- VITA C tahan 6 bulan
180 BIJI



VITAMIN E 

Peranan vitamin E dalam kecantikan kulit 
-Sebagai Anti oksidan yang kuat untuk mencegah penyakit kanker dan penyakit kardiovaskular.
  • Mencegah Penyakit jantung
  • Menurunkan tekanan darah
  • Meningkatkan produksi air mani untuk kesuburan pria
  • Anti penuaan – 1 kapsul vitamin E sehari dapat memperlambat penuaan, mengurangi keriput, garis halus, parut, jerawat dan bintik penuaan. Ia mampu mengembalikan tekstur kuli dan nada muka
  • Merangsang rambut menjadi lebih sehat dan mencegah kerontokan rambut
  • Memperbaiki parut, bengkak dan tukak kulit. Bisa dioleskan langsung pada luka untuk mengurangi efek parut.
  • Mencegah anemia dan “retrolental fibroplasia”, sejenis gejala mata yang bisa menginfeksi bayi premature.
  • Mencegah keguguran
  • Mengurangi risiko kanker prostat di kalangan pengisap rokok
  • Memperbaiki arthritis dan memperlambat perkembangan penyakit Alzheimer
  • Meningkatkan Kesehatan saraf dan otot dan di masa yang sama memperkuat dinding kapiler.
  • Memperbaiki peredaran darah dan jaringan
  • Membantu dalam pengobatan “premenstrual syndrome” dan penyakit fibrocystic payudara
  • Merawat wasir, vericose vein dan sakit sendi
  • Meningkatkan prestasi atlit dan mengendurkan otot kaki dari kekakuan
  • Memelihara pembekuan darah yang normal untuk penyembuhan luka yang cepat
  • Mencegah penyakit katarak, dll.
  • Meningkatkan kemampuan seksual dengan memberikan oksigen yang lebih
 VITA E tahan 4 bulan
120biji

sebarang pertanyaan dan oder hubungi saya yer..
facebook : Alezra Alez
fanpage :umie fezie page
call/sms/whatsapp :0168441163/0146737421



Terima Kasih

10 December 2014

Ulang Tahun Perkahwinan



ALHAMDULLILAH selamat ulang tahun perkahwinan untukku dan suami tercinta
yg ke 3 tahun..


 DOA ULANG TAHUN
PERKAHWINAN
Ya Allah, aku
bersyukur kepada
Mu yang telah
memanjangkan
jodoh ku bersama
suami ku sehingga
kesaat ini. Kekalkan
lah nikmat Mu ini
keatas kami dan
jadikan lah kami
berdua suami isteri
di dunia dan di
akhirat.
Ya Allah, Andai Kau
berkenan,
limpahkanlah rasa
cinta kepada kami,
yang Kau jadikan
pengikat rindu
Rasulullah dan
Khadijah Al Qubro,
yang Kau jadikan
mata air kasih
sayang Ali bin Abi
Thalib dan Fatimah
Az Zahra dan yang
Kau jadikan
penghias keluarga
Nabi-Mu yang suci.
Ya Allah, andai
semua itu tak layak
bagi kami, Maka
cukupkanlah
permohonan kami
dengan redha-Mu.
Jadikanlah kami
suami dan istri yang
saling mencintai di
kala dekat, saling
menjaga kehormatan
dikala jauh, saling
menghibur dikala
duka, saling
mengingatkan dikala
bahagia, saling
mendoakan dalam
kebaikan dan
ketaqwaan serta
saling
menyempurnakan
dalam peribadatan.
Ya Allah,
sempurnakanlah
kebahagiaan kami
dengan menjadikan
perkawinan kami ini
sebagai ibadah
kepada-Mu dan
bukti ketaatan kami
kepada sunnah
Rasul-Mu.
Ya Allah…
indahkanlah rumah
kami dengan
kalimah-kalimah-Mu
yang suci.
Suburkanlah kami
dengan keturunan
yang membesarkan
asma’-Mu. Penuhi
kami dengan amal
shaleh yang Engkau
ridhai. Jadikan
mereka Yaa…Allah
teladan yang baik
bagi manusia.
Ya Allah…
damaikanlah
pertengkaran di
antara kami,
pertautkan hati
kami, dan tunjukkan
kepada kami jalan-
jalan keselamatan.
Selamatkan kami
dari kegelapan
kepada cahaya.
Jauhkan kami dari
keburuk yang
tampak dan
tersembunyi.
Ya Allah…berkatilah
pendengaran kami,
penglihatan kami,
hati kami,
keturunan kami dan
ampunilah kami.
Jadikanlah kami
termasuk golongan
orang-orang
mukmin.

 majlis akad nikah 9 december 2012
masjid jamek kundasang


Ya Allah jadikanlah kami ini pasangan yang bahagia lagi
dirahmatiMu selama-lamanya. Kurniakanlah kami
keberkatan hidup, kedamaian hati dan kerukunan rumah
tangga.
Ya Allah, hiasilah hidup kami dengan perasaan kasih,
sayang, cinta dan rindu dendam yang berpanjangan dan
tiada penghujungnya. Janganlah Engkau keringkan hati
dan jiwa kami dari perasaan cinta dan kasih sayang
kerana ia akan membawa padah yang tidak tertanggung
oleh jiwa kami ini.
Ya Allah, kurniakanlah dari kami zuriat keturunan yang
soleh dan solehah.
Ya Allah, izinkanlah kami menikmati hidup bahagia ini
sehingga satu saat yang Engkau tetapkan bagi kami tanpa
sedikit pun duka yang terpalit diantara kami di hati kami

doorgift untuk tetamu..hee
 
 acara PANAU(keliling kampung )
 

alhamdullilah suda dikurniakan dua cahaya mata yang comel..
alfezie 23/11/2012
alfyera 12/09/2014 

Terima Kasih

05 December 2014

PETUA MENDAPATKAN BERAT BADAN IDEAL



Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.

 Sungguh senang kan mcmana nak naikkan berat badan anak dan menambah selera makan anak selepas menonton video tadi..

 Biasa orang cari petua nak turunkan berat badan kan. Tapi saya rasa masih ada rakan-rakan yang senasib dengan saya yang tidak mempunyai berat ideal (kurang berat badan). Hal ini disebabkan kadar metabolisma badan dan gaya pemakanan. Namun tak mustahil kita boleh capai berat ideal dengan menukar cara pemakanan yang betul. Mengikut Kevin Zahri, nak tambah berat badan ni tak susah. Yang penting ada keinginan, disiplin & tahu caranya. Beliau menyatakan cara yang lebih berkesan adalah bergantung kepada:
1. Nutrisi | 2. Latihan | 3. Makanan Tambahan

Tubuh yang ideal dengan ukuran tingi badan yang pas, dan berat badan yang normal dapat membuat seseorang terlihat lebih sexy dan sedap dipandang. Bagi wanita memiliki tubuh yang berisi padat dan terlihat sexy adalah dambaanya. Pasalnya memiliki tubuh proprosional dapat membuat mereka lebih Percaya diri dan lebih mudah memilih berbagai gaun dan pakaian yang disesuaikan dengan ukuran tubuhnya.

Perlu mengingat bahwa ada beberapa faktor yang mempengaruhi berat badan dan salah satunya adalah metabolisme. Mereka yang memiliki metabolisme yang tinggi lebih sulit untuk menambah berat badan, karena tubuh mereka membakar lemak dan kalori pada tingkat yang lebih cepat. Untuk hal ini anda cukup mengkonsumsi lebih banyak kalori daripada yang dapat dibakar tubuh Anda. Namun ada resiko yang mengikuti yaitu tubuh anda akan menyimpan lebih banyak lemak, bukan otot.
Menambah Berat Badan Menjadi Ideal
Menambah Berat Badan Menjadi Ideal
Menurunkan berat badan sama susahnya dengan menaikan berat badan. Oleh karena itu banyak orang menaikan atau menurunkan berat badan dengan cepat hingga menggunakan cara-cara yang tidak sehat.

Bagi anda yang ingin menaikan berat badan berikut beberapa hal yang dapat anda lakukan, cara menambah berat badan secara ideal:

• Konsumsi suplemen penambah nafsu makan, jika anda ingin menggunakan cara alami anda dapat mengkonsumi jamu kunyit dengan ditambah sedikit madu dan gula jawa. Selain itu anda juga dapat mengkonsumsi jamu temuireng, pasalnya jamu tersebut sudah terkenal dari nenek moyang terdahulu dan masih digunakan hingga saat ini. khasiat yang dihasilkan sangat ampuh.

• Makanlah sesering mungkin dengan porsi kecil. Cara ini sangat membantu anda untuk menambah nafsu makan anda. dengan mengkonsumsi makanan dalam porsi kecil dapat membuat anda cepat merasa lapar. Hal ini lebih baik dibanding dengan mengkonsumi makanan dalam takaran besar dan hanya dilakukan dalam 2 kali sehari.

• Anda juga dapat menambahkan kadar protein dan karbohidrat contohnya boleh mengambil esp(Energizing soy protien ) dari shaklee. Dengan menambahkan asupan makanan tersebut dapat membuat berat badan anda naik dengan tahap yang pas.

• Konsumsi vitamin B kompleks untuk membantu pembentukan massa otot dan tubuh anda. Cara tersebut juga dapat menambah berat badan anda bertambah secara seimbang. Tidak membuat gendut namun lebih menjadikan tubuh anda lebih proporsional.

• Jangan minum sebelum makanan anda habis
Mengkonsumsi air mineral disela-sela makan anda dapat membuat nafsu makan anda jadi terhenti. Pasalanya anda akan merasa cepat kenyang karena terlalu banyak konsumsi air.

• Menambah kadar kalori
Riset membuktikan bahwa mengkonsumsi makanan yang menganndung banyak kalori dapat menambah berat badan anda. jenis makanan yang memiliki kadar kalori tinggi adalah kacang-kacangan, gandum, keju, roti dan coklat.

Jika Anda sedang berusaha untuk menaikkan berat badan, Anda dapat mengkonsumsi tambahan makanan dari kelompok makanan berikut ini:
  • Daging: ayam, ikan, telur, kalkun, daging sapi dan babi.
  • Produk susu: susu, es krim, keju lembut, yogurt dan keju.
  • Biji-bijian: beras, gandum, bubur jagung, pancake, pasta, roti gulung, muffin, sereal dan roti.
  • Buah-buahan: buah kaleng, buah-buahan segar, buah beku dan jus.
  • Sayuran: sayuran segar, sayuran kaleng, sayuran beku.
  • Minyak: mentega, margarin, dan mayonaise.
  • Kacang-kacangan: kacang mete, almond, pistachio dan walnut.
Cara menambah berat badan secara ideal yang telah kami berikan kepada anda sudah dibuktikan oleh banyak orang. Nah kinilah waktunya untuk anda merubah penampilan dan berat badan anda menjadi ideal dan lebih menarik.

Terima Kasih

Penapis air Ajaib

Get Clean Water Pitcher adalah penapis air
mudah alih dari Shaklee. Kita selalu dengar
water filter yang mahal sampai 3-5 ribu
ringgit, tapi pitcher ni cuma berharga
RM460.00 sahaja. Lepas ni kalau travel ke
mana-mana bawa saja water pitcher ni
untuk bekalan air bersih. Mudah dan
praktikal kan. Filter water pitcher ini telah
dijalankan ujian dan disahkan mampu
untuk menyingkirkan bahan-bahan cemar
air yang selama ini susah untuk
disingkirkan termasuklah plumbum. Kadar
penapisannya mencapai sehingga 99%.
Ada dua kelebihannya di situ.
Harga lebih murah dan boleh dibawa
kemana-mana.

Apa yang lebih menarik ialah alat gantinya
yang murah. Blok karbon yang merupakan
filter bagi water pitcher ini perlu diganti
selepas ia menapis lebih kurang 80 gelen air
(303 Liter) atau selepas penggunaan selama
4 bulan (mengikut yang mana dicapai lebih
awal).

Keistimewaan GET CLEAN®
WATER PITCHER
1) Ia menggunakan blok-karbon yang boleh
diganti semula. Kos untuk satu blok karbon
ini adalah RM45 sahaja dan jagnya boleh
digunakan semula. Sangat jimat!
2) Tidak menggunakan kuasa elektrik. Cuma
masukkan air dan ia akan mula menapis.
Jimat lagi!
3) Ianya ringan dan sangat mudah untuk
dibawa ke mana-mana.
4) Ia diiktiraf oleh Persatuan Kualiti Air
(Water Quality Association [WQA]) dapat
mengurangkan banyak bendasing dalam air
seperti klorin, merkuri, kadmium dan
plumbum.
5) Dalam mengurangkan bendasing, ia
masih mengekalkan kandungan mineral
perlu di dalam air.
6) Kos rendah, cuma beberapa sen untuk
seliter air. Lebih kurang RM13 sahaja
sebulan.
7) Ia menggunakan sistem meter automatik
untuk menunjukkan berapa banyak air
yang telah ditapis. Ini merupakan indikator
untuk menentukan masa menukar filter.
8) Rasa air akan menjadi lebih sedap dan
ianya selamat diminum.
9) Air tidak perlu dimasak. Satu lagi
penjimatan elektrik.
10) Filter bagi water pitcher ini diperbuat
daripada tempurung kelapa, ianya tahan
lasak dan mesra alam.
11) Sekali tapisan adalah untuk 7 gelas air
(lebih kurang 1.5 liter air)
Kos bagi GET CLEAN® WATER PITCHER
Starter kit RM 460
Ini pula merupakan bahagian-bahagian lain
sekiranya perlu diganti:
Filter (3 pack) RM161
Housing Kit RM103
Pitcher RM225
Berminat hendak mendapatkan air bersih
untuk keluarga anda?

hubungi saya ya...

 

Terima Kasih

© Umie Fezie | Design By MH