Pages

28 April 2018

HARGA PASARAN YOUTH SKINCARE

Berita Baik untuk semua, bulan Mei 2018 akan bermula penjualan Youth Skincare secara loose , lepas ni bole la topup mana-mana item yang dah habis




Harga YOUTH Shaklee Skin Care Set Lengkap
Harga Youth Shaklee mengikut SET YOUTH SHAKLEE SKINCARE yang ada. Rujuk entry : Set Youth Shaklee untuk mengetahui jenis Set Youth Shaklee yang ada
Youth Shaklee Starter Set




RM901.00

Youth Intensive Treament And Repair Set



RM1338.25

Harga Youth Shaklee : Harga Setiap Produk Youth
Harga Youth Shaklee untuk Setiap Produk Skincare Youth Shaklee secara berasingan / Single Product / individual product,
 
Shaklee Youth Luminous Gel Oil Cleanser
RM205.38


Shaklee Youth Perfecting Skin Toner
RM212.00


Shaklee Youth Activating Serum
RM437.25


Shaklee Youth Age Defence Moisturizer SPF 50
RM218.63

Shaklee Youth Advance Renewal Night Cream
RM265.00

Shaklee Youth Radiance C + E
RM437.25

untuk info lanjut hubungi saya : 

📱msg/whatsapp: 016.844.1163
✍ pm fb: Alezra Alez
✉ email: umiefezie@gmail.com
IG : alez_alezra
ID : 878606

Setiap pembelian supplement Shaklee dengan saya, akan mendapat FREE CONSULTATION! jadi, jangan lepaskan peluang

Terima Kasih

26 April 2018

SUMBER VITAMIN C TERBAIK DUNIA

Selama ini kita mengenal sumber vitamin C terbaik adalah oren. Oren sering dikaitkan dengan vitamin C. Padahal banyak buah-buahan yang mengandungi vitamin C lebih banyak berbanding oren. Di antaranya adalah buah kiwi, betik dan jambu biji. 
 



Vitamin C adalah sangat penting untuk tubuh manusia untuk meningkatkan sistem imuniti tubuh, membantu penyerapan zat besi serta untuk pembentukan kolagen. Kekurangan vitamin C di dalam tubuh akan mengakibatkan beberapa masalah kesihatan seperti masalah sendi dan anemia. Vitamin C adalah vitamin larut air. Jadi masalah terlebih dos vitamin C dalam tubuh sangat jarang berlaku. Vitamin C adalah vitamin yang mudah hilang melalui urin dan peluh.

 Mungkin ramai di kalangan anda yang tidak menggemari buah oren tapi ingin kan sumber vitamin C yang cukup untuk badan. Selain buah oren disini disenaraikan alternatif  buah buahan lain yang boleh menggantikan buah oren.




Jambu biji
Kandungan vitamin C dalam jambu biji melebihi vitamin C dari buah oren. Dalam 100g buah jambu biji mengandungi 108mg vitamin C. Ia berkhasiat untuk mengatasi masalah gangguan perut seperti dhirea.

Epal
Kandungan vitamin C dalam 100 gram buah epal adalah 5 mg. Epal juga kaya akan flavonoid antioksidan yang dapat mengurangkan risiko penyakit jantung, stroke dan kanser. Sebuah epal memiliki sekurang kurang nya 80 kalori.

Delima

Sebiji buah delima mempunyai lebih kurang 40% keperluan vitamin C anda. Deliama juga mengandungi folat, serat, kalium, niasin, vitamin A dan E. Antosianidin juga memiliki sifat antooksidan dan anti inflamasi yang dapat menurunkan kolesterol dan tekanan darah, melindungi gigi, mencegah Alzheimer, kanser payudara, kanser prostat serta leukimia.
Buah Kiwi
Selain mengandungi banyak vitamin C, buah kiwi kaya dengan sumber magnesium, kalium, vitamin A dan E.

Buah Anggur 
Buah anggur memiliki kandungan vitamin C yang banyak, iaitu 10.8 mg setiap 100 gramnya. Anggur merah juga mengandung zat besi, kalium, serat dan antioksidan lain yang berlimpah ruah. 

Strawberi

Mengambil strawbery dalam hidangan harian akan dapat mencegah diabetes dan penyakit jantung. Strawberi juga merupakan buah buahan yang mempunyai sifat antioksida yang tinggi. 
Betik
Betik mempunyai banyak vitamin C, folat dan karotin. Betik merupakan satu satunya sumber enzim pencernaan semulajadi yang membantu mencerna protein. Dalam 150gram betik mengandungi Vitamin C sebanyak 90mg.

Avocado

Avocado mempunyai lemak tak tepu yang membantu menurunkan kadar kolesterol. Ia juga mengandungi zat besi dan vitamin E. Sebiji avocado mengandungi lebih kurang 81 kalori, 8 gram lemak dan 3 gram serat.

Mangga
Sebiji mangga rata-rata mengandungi 60 mg vitamin C. Antioksidan dalam mangga membantu mencegah artritis, mempercepat penyembuhan luka dan sangat baik untuk sistem kekebalan tubuh.

Tomato
Tomato adalah sumber vitamin C dan salah satu karetinoid terkuat yang bertindak sebagai antioksidan. Dalam satu buah tomato ukuran kecil mengandungi vitamin C sebanyak 23 mg.

Selain buah-buahan di atas, masih banyak lagi buah yang mengandung vitamin C seperti pisang, melon, laici, nanas, markisa dan blackcurrent.

Namun pengambilan buah buahan juga perlu diteliti memandangkan sekarang proses penanaman buah buahan untuk pasaran komersil terlalu luas. Untuk menjaga kualiti buah supaya tidak rosak dan tahan lama mungkin menyebabkan pengusaha terpaksa menggunakan racun serangga secara berlebihan dan mengawet buah buahan tersebut untuk tujuan eksport yang mengambil masa berbulan lamanya.
Jadi kandungan vitamin C dalam buah buahan tersebut juga mungkin berkurangan disebabkan oleh keadaan keadaan tersebut.
Shaklee juga mempunyai Vitamin C yang di panggil Sustained Release VitaC Plus. SR Vita C Plus adalah yang terbaik kerana :
  • Ia bersifat sustained release iaitu pelepasan jam demi jam – setiap 100mg vitamin C akan dilepaskan setiap jam dalam jangkamasa 5 jam tanpa henti. Memandangkan vitamin C adalah vitamin larut air maka sifat ini sangat penting supaya vitamin C yang kita ambil dapat diserap sepenuhnya oleh badan.
  • 1 tablet Vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 biji buah oren. Mampukah untuk kita mengambil 7 biji oren sehari. Pasti sukar bukan? Jadi Vitamin C Shaklee adalah jawapannya.
  • Mempunyai “bioflavonoids” yang membantu penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C dari teroksida
  • Sumber natural – tiada perasa, pemanis, pewarna tiruan dan tanpa bahan pengawet.
  • Bagi mereka yang ada parut parut jerawat, kulit kusam dan kering, jeragat degil dan masalah gusi dan berdarah, sangat sangat disarankan untuk mengambil Vitamin C secara konsisten untuk pemulihan kulit untuk lebih cantik gebu tulus dan mulus. 








Siapa yang perlukan Vita C ni sebenarnya?

1. Perokok dan mereka yang bergaul dengan perokok (vita C mudah musnah oleh pencemaran udara iaitu asap rokok, jadi orang yang disekelilingnya akan terkena tempiasnya.) Jika cuaca berjerebu juga sebab itu disarankan orang ramai meningkatkan pengambilan vitamin C.

2. Ibu mengandung, ibu menyusu atau ibu selepas bersalin. Mengapa? Sebab pada tahap ini imun ibu adalah kurang berbanding dengan ketika di luar waktu tersebut. 

3. Individu dalam proses penyembuhan penyakit atau selepas pembedahan.

3. Kanak-kanak. Vita C chewable ada dan memang sedap.

5. Orang yang mudah selesema dan demam. Untuk tingkatkan imun badan.

6. Pesakit berkaitan kardiovaskular seperti jantung, stroke, kolestrol tinggi dan darah tinggi.

7. Pesakit anemik (gejala kurang darah)

8. Orang yang ingin kulit gebu, anjal dan awet muda.

9. Orang yang nak improve sexual health

10. Orang yang nak kurus

11. Orang yang selalu stress dan moody

Setiap pembelian dengan saya akan mendapat TIPS EKSKLUSIF, khas untuk anda bila-bila masa sahaja.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan hanya dari rumah?

📱msg/whatsapp: 016.844.1163
✍ pm fb: Alezra Alez
✉ email: umiefezie@gmail.com
IG : alez_alezra
ID : 878606
.
Setiap pembelian supplement Shaklee dengan saya, akan mendapat FREE CONSULTATION! jadi, jangan lepaskan peluang



Terima Kasih

23 April 2018

MINYAK IKAN TULEN BERKEPEKATAN TINGGI



Antara pelbagai lemak yang ada, terdapat satu yang anda tidak boleh kurangkan iaitu :
  • Asid lemak penting OMEGA-3 , di mana tubuh anda tidak mampu hasilkan sendiri. Dua jenis utama adalah EPA dan DHA, penting untuk kesihatan manusia.






6 Sebab mengapa perlu pilih Shaklee OMEGA GUARD


1. Mengandungi 7 spektrum lengkap asid lemak omega-3 tulen

- Omega Guard membekalkan spektrum lengkap tujuh jenis asid lemak perlu Omega-3 tulen seperti EPA, DHA & banyak lagi, yang biasanya ditemui secara semula jadi dalam ikan kecil di habitat lautan dalaman air sejuk.

- Spektrum lengkap asid lemak perlu OMEGA-3 dengan ketulenan tinggi adalah nutrien yang anda perlukan untuk badan yang kuat dan sihat.

2. Mempunyai DHA dan EPA yang tinggi


- Satu sajian memberikan 990mg asid lemak omega 3 (546mg EPA yang bermanfaat untuk kesihatan anda, 360mg DHA yang penting untuk perkembangan fungsi normal tubuh).

3. Penyulingan Molekul Berganda

- Untuk memastikan ketulenan dan kepekatan, minyak ikan di dalam Omega Guard menjalani proses moden Penyulingan Molekul Tiga Peringkat yang memekatkan asid lemak Omega-3 dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti raksa, plumbub, kadmium, arsenik dioksin, PBC dan lain-lain bahan cemar.

(Info tambahan daripada nutrionist Shaklee, katanya tak semua pengeluar minyak ikan menggunakan penyulingan proprietari tiga molekul, Kalau ada pun hanya penyulingan 1x atau 2x.

Kenapa? sebab penyulingan proprietari tiga molekul ni merupakan satu proses yang mahal. Shaklee sahaja yg melalui penyulingan 3x sbb nak berikan yg terbaik utk pembeli2nya.)

Wahhh, Shaklee memang selalu beri yang TERBAIK. Sebab itu, harganya setara dgn KUALITI bukan jauh melampau mahal yer. MAMPU MILIK. :)

4. Minyak Ikan Ultratulen & Bergred Farmaseutikal






- Keselamatan & Kualiti Terjamin

5. Bau dan rasa hanyir yang minimum







6. Sahabat Laut  (Pensijilan oleh Friends of the Sea©)



- Diiktiraf oleh Friend of the Sea untuk membantu memastikan bekalan berterusan minyak ikan berkualiti tinggi yang stabil untuk produk Shaklee tanpa menjejaskan alam sekitar.

Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee

1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3. Mencegah salur darah dari tersumbat
4. Omega 3 dapat mengelakkan strok
5. Mengekalkan tekanan normal darah
6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7. Mengurangkan sakit kepala
8. Merendahkan kolestrol
9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin
14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
16. Membantu menyihatkan paru-paru
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
18. Mengurangkan demam, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus)
19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
24. Mencegah penyakit gout

Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak seperti :-
  • Mengurangkan tekanan emosi
  • Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
  • Membantu memperbaiki masalah autism
  • Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
  • Mengurangkan masalah schizophrenia
  • Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak
Anda perlu mengambil Omega Guard Shaklee sekiranya anda:

- Ibu hamil (perkembangan otak bayi dalam kandungan, kurangkan risiko lahir bayi pramatang dan mengurangkan alahan bayi slepas bayi dilahirkan)
  • Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan. Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak. DHA dan EPA dari Omega-3 ini penting untuk pembentukan otak dan mata bayi. Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan.
- Ibu menyusu (perkembangan otak bayi)
  • Pengambilan dan tambahan asid lemak Omega-3 dalam tempoh penyusuan susu ibu dapat menggalakkan perkembangan otak dan mata bayi. Ia dibuktikan secara saintifik bahawa neuron lebih mudah berhubung apabila kandungan Omega 3 lebih banyak di dalam otak. Tambahan pula, tidak ramai kanak-kanak yang diberi susu ibu mempunyai masalah fungsi otak seperti gangguan hiperaktif dan masalah tumpuan (ADHD) atau autisme.

- Kanak-kanak (Usia 0-6 tahun adalah peringkat umur yang sangat kritikal dimana pertumbuhan otak yang pintar memerlukan makanan yg kaya dgn asid lemak Omega 3, DHA dan EPA. dan bagus utk sistem imunisasi kanak2,asma,eczema)
  • Kalau anda rasa anda senang demam, mudah mengantuk kat kelas, ada penyakit asma, alergy.. or nak anak pintar, beli lah Omega Guard ni untuk anak anda.
- Individu yang ingin mengawal berat badan (Omega-3 meningkatkan hormone Leptine yg mengawal selera makan dan membakar lemak lebih cepat)
  • Membantu meningkatkan paras hormon Leptin iaitu hormon penting dalam pengawalan selera makan. 
  • Leptin akan menghantar signal kepada otak untuk mengehadkan rasa lapar. 
  • Leptin juga boleh meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, semakin cepatlah LEMAK JAHAT dibakar. 
  • Dalam satu kajian di Australia menunjukkan mereka yang bersenam dan mengambil asid lemak Omega-3 lebih banyak membakar lemak berbanding mereka yang hanya bersenam tanpa mengambil asid lemak Omega 3.
- Pengambilan 3 biji Omega Guard sehari selepas makan mampu memberi rasa kurang lapar kepada anda.
  • Berfungsi membakar lemak dan meningkatkan metabolisma
- Kajian dilakukan di Jepun & Czech Republic mencadangkan bahawa Omega-3 mampu menghalang pembentukan lemak badan & menggalakkan pembakaran lemak dengan cepat.
  • Membantu masalah perut buncit dan obesiti.
  • Kesimpulannya Omega-3 mampu mengurangkan selera makan disamping membakar lemak dengan cepat.
- Individu yg ingin meningkatkan kepekaan , daya ingatan dan kecekapan kerja.
  • Untuk perkembangan otak serta bantu penghantaran signal dalam otak kita.
- Lelaki yg mementingkan kesihatan (memelihara dari penyakit jantung, strok, obesiti, kencing manis dan banyak lagi)
  • mengandungi rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semula jadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain lain.
  • membantu dalam mengurangkan risiko penyakit jantung
  • memelihara kesihatan otak, penglihatan serta fungsi-fungsi sendi
- Wanita yg mementingkan kecantikan (flawless skin)
  • Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
  • Omega-3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dan lain-lain.

- Kesihatan tulang dan sendi
  • mengurangkan radang sendi


untuk info lanjut hubungi saya : 

📱msg/whatsapp: 016.844.1163
✍ pm fb: Alezra Alez
✉ email: umiefezie@gmail.com
IG : alez_alezra
ID : 878606

Setiap pembelian supplement Shaklee dengan saya, akan mendapat FREE CONSULTATION! jadi, jangan lepaskan peluang

Terima Kasih

20 April 2018

Sumber Kalsium Terbaik

sebelum tidur jangan lupa telan KALSIUM🥛🍶

kalsium shaklee @ Ostemastrix adalah kalsium yang sangat penting untuk kesihatan dan kepadatan tulang. 
Kalsium yang terbaik sudah pastilah Ostematrik 

Ostematrik merupakan kalsium yang isinya paling seimbang, memastikan penyerapannya 
sehingga 99%. Formularnya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral 
dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, 
manganes dan boron.

read more : Tips Penjagaan mata




Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur dengan berkesan.

Apakah Khasiat dan Kebaikan Ostematrik shaklee ?

*     Menguatkan Tulang :
      Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf.
      Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema,
      konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

*     Memperbaiki Kekejangan Dan Kebas-kebas :
      Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas,
      kekejangan, sakit sendi dan artritis.

*     Meringankan Stress :
      Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf,
      penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar,
      mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan
      pitam.

*     Memperbaiki Masalah Haid :
      Kajian menunjukkan dengan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan
      sakit waktu haid dan membantu melawaskan pembuangan air kencing.

*     Pengalkalian Tubuh :
      Kalsium adalah mineral alkalin, ianya berkesan dalam memastikan imbangan pH tubuh.
      Ia juga menghalang obesiti diwaktu usia tua. Tambahan pula kalsium membantu sel
      menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

*     Memperbaiki Hiperaktiviti Perut Dan Sakit Gastrik :
      
*     Vitamin D :
      Dinamakan sebagai Vitamin D pada 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit
      rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meningkatkan
      ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal.
      Vagetarian, yang kurang terdedah pada matahari sewaktu musim panas, individu 
      melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplemen 
      vitamin D.

*     Magnesium : 
      Ia adalah ion positif no.2 penting di dalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi
      tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk
      menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak 
      sekata pesakit jantung, memudahkan renbesan keluar sisa dari perut dan usus,
      menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau
      batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah 
      fluktuasi glukos.

*     Zinc, Boron, Manganes, kuprum :
      Memelihara metabolisme kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang 
      diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.

Bagaimana Memilih Kalsium Premium?

*     Pilihlah produk yang ada vitamin D dan magnesium.

*     Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan
      plumbum.

*     Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap
      logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

mau terai??? 👇🏻

klik link whatsapp ⤵️

http://tanyaalez.wasap.my/

.
📱msg/whatsapp: 016.844.1163
✍ pm fb: Alezra Alez
✉ email: umiefezie@gmail.com
IG : alez_alezra
ID : 878606
.
Setiap pembelian supplement Shaklee dengan saya, akan mendapat FREE CONSULTATION! jangan lepaskan peluang

Terima Kasih

18 April 2018

Cara elak dari serangan sakit jantung

Siapa yang Perlukan CoQ Trol Plus Shaklee?

-inginkan jantung sihat
-Kolesterol tinggi
-Masalah tekanan darah tidak stabil
-Kulit cantik / Awet muda
-Pelupa
-Lemah otot
-Badan jenis cepat letih 
-Tingkatkan kesuburan 
-Anda yang berumur 40 tahun ke atas
-Sesiapa saja yang ingin sihat




Kekal aktif dan bertenaga dengan Coenzyme Q10, antioksida yang menyokong sel untuk menghasilkan tenaga.





Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, stesen janakuasa sel. Coenzyme Q10 tinggi dalam sel otak, jantung, dan hati. Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas.

Walaubagaimanapun, tahap Coenzyme Q10 menurun apabila usia kita meningkat dan penggunaan statin untuk menurunkan kolesterol menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh.

Keistimewaan Shaklee

✅CoQ-Trol Plus membekalkan sebatian semulajadi dan proprietari dengan 100mg Coenzyme Q10 bersama resveratrol dan tokoferol.

✅Untuk penyerapan optimum, ia dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun.

✅Formulasi berpaten untuk meningkatkan penyerapan CoQ10.








📱msg/whatsapp: 016.844.1163
✍ pm fb: Alezra Alez
✉ email: umiefezie@gmail.com
IG : alez_alezra
ID : 878606
.
Setiap pembelian supplement Shaklee dengan saya, akan mendapat FREE CONSULTATION! jadi, jangan lepaskan peluang
.m

Terima Kasih

16 April 2018

CARA MENGATASI MASALAH SAKIT TUMIT

Sakit tumit boleh dialami sesiapa sahaja. Tetapi ramai yang mengambil mudah tentang sakit tumit sehinggalah keadaan menjadi bertambah buruk. Sakit tumit ketika bangun tidur di waktu pagi boleh menyebabkan seseorang sukar untuk berjalan. Apakah punca sakit tumit dan bagaimana cara hilangkan sakit tumit kaki?




Sakit tumit atau di dalam bahasa perubatannya ialah Plantar Fascitis adalah penyakit yang dialami pada bahagian tumit. Sakit ini kerap dialami oleh orang dewasa dan boleh merasai kesakitan hingga seluruh tapak kaki serta buku lali. Simptom sakit tumit sering berlaku akibat berlaku radang pada tisu pelantar (tendonitis) yang membentuk lengkuk pada tapak kaki. Di samping itu, kemerosotan degeneratif (tendinosis) dan aktiviti normal seperti berjalan terlalu lama atau berlari juga boleh menyebabkan sakit tumit berlaku.

Kebiasaannya, sakit tumit akan menjadi kritikal ketika bangun tidur di waktu pagi. Hal ini kerana, ketika bangun tidur tisu pelantar menjadi ketat. Berjalan dapat meregangkan kembali tisu tersebut. Oleh sebab itu, selepas berjalan beberapa langkah, kesakitan akan berkurangan. Namun, sekiranya pesakit berdiri terlalu lama atau berjalan terlalu lama, sakit tumit tersebut akan kembali.

Punca Punca Berlakunya Sakit Tumit (Plantar Fascitis)

Terdapat beberapa punca akibat masalah kesihatan yang boleh menyebabkan sakit tumit berlaku. Diantaranya ialah:

  1. Plantar Fascitis
    • Berlaku radang pada tisu yang dikenali sebagai plantar fascia. Hal ini disebabkan stress yang kronik pada kaki. Contohnya berjalan kaki dalam jarak yang terlalu jauh.
  2. Calcaneal Spur
    • Tumbuh tulang yang tajam pada tulang kalkeneal. Tulang ini boleh mencederakan tisu disekeliling tulang tersebut ketika pesakit berjalan.
      Tulang tajam pada hujung tumit
  3. Pad lemak pasa kaki mengecut (Fat Pad Atrophy).
  4. Sindrom terowong tarsal.
    • Terowong tarsal terletak pada bahagian dalam buku lali. Apabila saraf tibial terhimpit di dalam terowong tarsal, tumit akan mulai sakit.
  5. Keretakan pada tulang kalkaneal disebabkan stress berulang.
  6. Ketumbuhan pada tulang.

Tanda tanda Mengalami Sakit Tumit

  1. Rasa sakit apabila bangun dari tidur dan mula berjalan.
  2. Sakit apabila duduk atau berdiri lama.
  3. Sakit kebiasaannya akan hilang apabila kaki sudah bergerak lama, namun sekiranya ia semakin kronik, sakit akan datang semula apabila berjalan terlalu lama.
  4. Sakit tumit tidak menunjukkan tanda merah atau bengkak kelihatan pada tumit.

Cara Hilangkan Sakit Tumit Kaki 

 Terdapat beberapa teknik yang boleh digunakan sebagai cara hilangkan sakit tumit. Diantaranya ialah:
#1. Lakukan terapi ais.
  • Terapi ais dengan meletakkan ais pada tapak kaki boleh mengurangkan rasa sakit tumit.

#2. Rehat. 

  • Sakit tumit boleh berkurang apabila berehat. Berhenti daripada melakukan aktiviti aktiviti seperti jogging, berdiri terlalu lama dan berjalan terlalu lama yang boleh memberi tekanan pada tisu fiber.

#3. Lakukan senaman dan regangan. 

  • Senaman ringan dan regangan kaki boleh dilakukan untuk melonggarkan tisu disekeliling tumit. Ia elok dilakukan pada setiap pagi dan petang untuk mengelakkan saraf pada tumit terhimpit.

#4. Pakai pelapik kasut yang menyokong tapak kaki. 

  • Meletakkan pelapik kasut yang bersesuaian di dalam kasut adalah cara berkesan untuk merawat sakit tumit. Pelapik kasut boleh menyokong lengkok kaki dan boleh mengurangkan tekanan pada tisu plantar. Di samping itu, ia boleh memberi keselesaan kepada pesakit ketika ingin melakukan aktiviti sukan.

#5. Pakai kasut khas.

  • Penggunaan kasut khas yang boleh menyokong lengkok kaki dan boleh mengurangkan kecederaan tisu plantar amat digalakkan. Pemilihan kasut yang terlalu rata atau bertumit tinggi boleh menyebabkan tisu fiber tercedera ketika berjalan.

#6. Pengambilan vitamin yang boleh menguatkan tulang dan melancarkan pergerakkan sendi. 

  • Terdapat beberapa jenis vitamin yang boleh menyokong kesihatan tulang dan sendi seperti kalsium, omega-3, DHA dan EPA.

Pengambilan Vitamin Shaklee Sebagai Cara Hilangkan Sakit Tumit Kaki


#1. OmegaGuard

Asid lemak omega-3 adalah lemak ‘baik’ yang diperlukan untuk menyokong fungsi normal tubuh. Omega-3 telah dikaji secara meluas tentang manfaatnya terhadap kesihatan sendi.

  • EPA dan DHA berfungsi untuk mengurangkan keradangan dengan mengurangkan pengeluaran enzim yang menghakis rawan dan penyebab sakit sendi.
  • Omega -3 juga memainkan peranan penting dalam:
    • Mengekalkan ketumpatan mineral tulang.
    • Menggalakkan pergerakan sendi, fleksibiliti, mengurangkan kekejangan, bengkak dan kesakitan.
    • Mengurangkan keradangan.
    • Bertindak sebagai pelincir 







📱msg/whatsapp: 016.844.1163
✍ pm fb: Alezra Alez
✉ email: umiefezie@gmail.com
IG : alez_alezra
ID : 878606

Setiap pembelian supplement Shaklee dengan saya, akan mendapat FREE CONSULTATION! jadi, jangan lepaskan peluang


Terima Kasih

14 April 2018

Cara Atasi Masalah sembelit Selepas Bersalin

Masalah sembelit sering dihadapi oleh kebanyakkan orang tidak mengira usia. Antara golongan yang sering hadapi masalah sembelit adalah kanak-kanak, wanita selepas bersalin, ketika hamil serta bayi. Hari ini saya hendak membincangkan cara mengatasi masalah sembelit di kalangan orang dewasa samada lelaki atau perempuan,wanita selepas bersalin serta ketika hamil.
Ciri-ciri diserang SEMBELIT.




Anda mengalami sembelit sekirannya mempunyai simptom-simpton seperti di bawah:
  • Kurang membuang air besar – kekerapan membuang air besar kurang daripada 3 kali seminggu
  • Najis yang dihasilkan daripada pembuangan adalah keras dan berketul
  • Meneran semasa buang air besar. Pembuangan air besar hanya berjaya dilakukan dengan meneran sepenuh tenaga.
  • Rasa tidak puas walaupun selepas membuang air besar. Sanggup duduk lama di dalam tandas kerana berasa tidak puas membuang air besar.

PUNCA SEMBELIT
  • Pemakanan tidak seimbang – pola pemakanan yang kurang serat dan air, terlalu banyak makan makanan yang telah diproses.
  • Pengambilan ubat-ubatan atau jamu yang boleh menyebabkan sembelit.
  • Tidak bersenam antara punca yang menyebabkan berlakunya sembelit. Gaya hidup zaman sekarang yang sentiasa mengejar masa membuatkan rutin senaman diabaikan.
  • Tabiat ke tandas yang kurang baik (suka bertangguh untuk ke tandas). Sering bertangguh untuk ke tandas walaupun telah merasakan gesaan untuk membuang air besar. Bertangguh akan membuatkan anda tidak selesa dan mengakibatkan desakan untuk membuang air besar semakin berkurangan.
  • Kurang minum air kosong – pengambilan air kosong sehari adalah minimun 3L sehari
  • Banyak makan makanan berlemak serta manis – kebanyakkan makanan di Malaysia adalah jenis berlemak dan manis, jadi sebagai pengguna perlu bijak memilih makanan yang sihat.
  • Kurang makan makanan berserat tinggi seperti buah-buahan dan sayur-sayuran.

CARA ATASI SEMBELIT
  • Amalkan pemakanan seimbang, lebihkan serat dan air dalam menu harian. Tambahkan pengambilan makanan tambahan seperti kalsium, alfalfa untuk melancarkan proses detoksifikasi. Kalsium boleh membantu melembutkan najis, manakala Alfalfa pula membantu dalam pelawasan dan proses detoksifikasi.
  • Elakkan pengambilan ubat-ubatan dan jamu yang boleh mengakibatkan sembelit. Pilih makanan tambahan yang semulajadi yang tidak mempunyai kesan sampingan.
  • Bersenam sekurang-kurangnya 3 kali seminggu untuk merangsang usus yang sangat bagus untuk melancarkan proses pembuangan.
  • JANGAN BERTANGGUH! Segera ke tandas apabila merasakan desakan untuk membuang air besar. Jangan jadikan sibuk sebagai alasan untuk tidak ke tandas.

Namun jika anda sukar untuk melakukan aktiviti serta mengamalkan pemakanan yang betul kerana kekangan masa serta sibuk dengan urusan seharian, shaklee mempunyai supplement yang dapat membantu anda mengatasi masalah sembelit iaitu OSTEMATRIX








Bagaimana ostematrik membantu dalam mengatasi masalah sembelit?
Kandungan utama di dalam OSTEMATRIX adalah;
  • kalsium
  • magnesium
  • vitamin D
  • boron
  • manganese, copper, zink
Bahan yang membantu dalam mengatasi masalah sembelit adalah MAGNESIUM
Bagaimana magnesium membantu mengatasi masalah sembelit?
Magnesium meningkatkan kandungan air dalam usus dan membantu menggesa berlakunya peristalsis (gerakan dalam usus yang membantu makanan terhadam bergerak dalam usus). Peristalsis juga menolak makanan ke perut.
Efek ini berlaku melalui dua mekanisme:
1. Magnesium merehatkan otot dalam usus – ia membantu membentuk kesan lebih lembut yang mengurangkan sembelit.
2. Magnesium ‘menarik’ air - ia meningkatkan kandungan air dalam usus dan membolehkan usus berfungsi dengan baik.
Disebabkan magnesium akan ‘menarik’ air, anda dinasihatkan untuk minum air yang banyak setelah mengambil supplement OSTEMATRIK.
Kepada mereka yang mengalami masalah sembelit sangat digalakkan untuk mencuba OSTEMATRIX Shaklee.

Hubungi saya:

whatsapp /call/sms 0168441163  sekarang untuk mengatasi masalah sembelit yang dihadapi. Jika bertangguh dikuatiri kebarangkalian akan menhadapi buasir adalah tinggi. Terima kasih.

Read More : skincare bahan semulajadi

Ibu muda ni serik nak beranak lagi sebab pengalaman berpantang yang teruk masa anak anak pertama kerana mengalami masalah sembelit yang teruk? Jadi apa yang beliau buat untuk atasi masalah sembelit beliau? jom tengok


Amalan Pantang Selepas Bersalin Elak Mimpi Ngeri Sakit Sembelit from iReach HD on Vimeo.

Terima Kasih

12 April 2018

CARA MENGATASI SEGALA JENIS MASALAH KULIT

8 Tahun Penyelidikan Bagi Memastikan Ianya Berkesan

YOUTH Shaklee 100% Berkesan Secara Klinikal

Untuk menghasilkan Youth Skincare Shaklee, 8 tahun penyelidikan telah dijalankan untuk memastikan ianya betul-betul selamat & berkesan. Bukan suka suka & senang nak hasilkan Youth Skincare ni, Shaklee ada saintis mereka sendiri yang jalankan kajian serta klinikal test untuk hasilkan Youth Skincare produk kecantikan semulajadi.

Berkesan Seawal 7 Hari 

Kesan seawal 7 hari terbukti berkesan dengan penggunaan Set Kecantikan Kulit YOUTH Shaklee ni. YOUTH Skincare menjamin 100% keberkesanannya menjadikan kulit wajah kelihatan lebih muda dari usia sebenar. Siapa tak nak rasa kulit dia lebih muda dari usia sebenar rugi lah erk?

YOUTH Skincare produk kecantikan semulajadi yang dihasilkan 100% daripada tumbuhan, bebas paraben & gluten. Ianya juga bebas dan terselamat daripada lebih 2,500 bahan kimia yang merbahaya terhadap kulit dan badan kita.

youth skincare shaklee, youth shaklee, produk kecantikan semulajadi, atasi masalah jeragat dengan youth, produk putihkan kulit

YOUTH Skincare Shaklee 

Dalam 1 Set YOUTH Skincare Shaklee ada terdiri daripada 6 produk yang boleh kita apply untuk dapatkan kulit yang sihat, muda & lagi cantik.

1. Luminous Gel Oil Cleanser

Ia merupakan gel pembersih yang mengandungi pH seimbang tanpa sabun 3 dalam 1. Pembersih ni membersih kulit wajah dengan lebih lembut dan sedia mempersiapkan kulit untuk disapu produk seterusnya sejurus siap membersihkan muka.

2. Perfecting Skin Toner

Ia bertindak dengan menghidrat & menyuburkan semula sel sel kulit kita sekaligus menanggalkan sel sel kulit mati dengan pengelupasan secara lembut.

3. YOUTH Activating Serum

Toner YOUTH Shaklee dihasilkan dengan teknologi yang dipatentkan iaitu Kompleks Pengaktifan Belia. Ia mempunyai 10 x bahan aktif untuk memperbaharui sel sel kulit pada tahap sel.

Hasil penggunaannya, ia menyokong penghasilan kolagen dengan semulajadi & menjadikan sel-sel kulit lebih muda dari usia sebenar.

4. AGE Defense Mineral Moisturizer SPF 50

AGE Defense Mineral Moisturizer ni merupakan krim pelembap yang menghasilkan perlindungan sinaran UV SPF 50 UVA / UVB matahari. Ia juga melindungi kulit wajah dari pencemaran alam sekitar. Jadi kalau uolls ada masalah kulit kering akibat terdedah dengan snaran UV & pencemaran disekeliling cepat cepat apply pelembap ni ok.

Pelembap & Pelindung Kulit 2 dalam 1, ia dihasilkan daripada bahan semulajadi & biopolimer dari hidupan laut.

5. Advanced Renewal Night Cream 

Siapa suka apply krim malam wajib cuba krim malam YOUTH Shaklee pulak ok sure best. Krim malam YOUTH Skincare Shaklee membantu menghidrat & melembutkan kulit  kita hingga ke lapisan kulit jauh lebih dalam.

Krim malam YOUTH Shaklee menyokong pembaharuan kulit semasa kita tidur. Ramuan botani proprietari Shaklee yang terkandung membantu penghasilan kolagen & elastin menjadikan kulit kelihatan lebih muda, licin & glowing gitu.

6. Radiance C + E Capsules

Kapsul Radiance C + E ni membekalkan Vitamin C 20% tulen dengan memulihkan sinaran kulit kita. Memang akan menjadikan kulit lebih muda & glowing. Ia juga membantu mengurangkan bintik-bintik pada kulit disebabkan penuaan.

Anda ada masalah jeragat wajib cuba yang ini.

Kapsulnya yang berasaskan tumbuhan, biodegradable & tidak menggunakan pengawet menjadikan tekstur kulit wajah lebih licin & sekata.

Nutritionest ada beritahu ini adalah kapsul emas yang sangat berharga untuk membantu wanita kekal cantik & awet muda, sapu je ia akan menyelesaikan masalah kulit anda dengan efektif.

Read more : cara mengurangkan rabun dan silau

kelebihan youth shaklee dari skincare lain di pasaran






untuk info lanjut hubungi saya : 


📱msg/whatsapp: 016.844.1163

✍ pm fb: Alezra Alez

✉ email: umiefezie@gmail.com

IG : alez_alezra

ID : 878606


Setiap pembelian supplement Shaklee dengan saya, akan mendapat FREE CONSULTATION! jadi, jangan lepaskan peluang


Terima Kasih

09 April 2018

Keberkesanan Skincare Youth

YOUTH Dibangunkan Secara Klinikal oleh Pakar Kulit Bertaraf Antarabangsa

Skin care YOUTH dibangunkan secara klinikal oleh pakar kulit bertaraf antarabangsa.
Dengan melalui ujian klinikal & kajian melalui Indeks Usia Kulit ( Skin Age Index ) dengan mengukur penampilan tanda-tanda penuaan kulit dengan data klinikal yang berasaskan fakta. Iaitu dari segi :

  • Kedutan kulit
  • Tekstur kulit
  • Saiz pori
  • Hiperpigmentasi
  • Tona kulit
  • Seri kulit
  • Keanjalan
  • Kekenduran

    “Keputusan terbukti secara klinikal tanpa kompromi.”


Ini telah memberikan keputusan yang sangat LUAR BIASA terhadap penampilan dan usia kulit selepas penggunaan skin care YOUTH iaitu :

100% wanita yang menggunakan skin care YOUTH dibuktikan secara klinikal telah memiliki kulit yang kelihatan lebih muda.
2/3 daripada wanita yang menggunakan skin care YOUTH ini telah mengubah usia kulit mereka kepada sedekad (10 tahun) lebih muda dari usia sebenar mereka.



Kuasa Botanikal Menjana Sel Untuk Menghasilkan Kolagen dan Elastin.

Asas kepada kulit cantik dan di lihat muda adalah pembaharuan sel. Apabila umur meningkat, pembaharuan sel menjadi perlahan dan kurang menghasilkan kolagen serta elastin.

Tidak sama seperti skin care biasa, setiap produk skin care YOUTH diformulasi secara spesifik dan menggunakan teknologi canggih bagi menangani pelbagai faktor penuaan– bukan sahaja pada permukaan kulit malah menyasarkan sehingga ke peringkat sel kulit anda.

Ini dapat dilakukan dengan menggunakan YOUTH Complex yang ada terdapat di dalam skin care YOUTH Shaklee yang juga memiliki 8 patents & patents-pending formula dengan menghasilkan protein YOUTH untuk menjana sel untuk menghasilkan lebih kolagen & elastin sekaligus bertindak lebih muda.

Bahan-bahan Utama Skin Care YOUTH

1. Muscadine Grape

Polifenol Muscadine Grape yang dalam proses patent melindungi dan memperbaiki DNA sel dalam masa yang sama menghalang kerosakan kolagen dan elastin.

2. Lotus Japonicus

Youth Complex yang dalam proses paten digabungkan dengan Lotus Japonicus, mengaktifkan protein youth yang penting untuk menjanaan semula sel bagi menghasilkan lebih kolagen, elastin dan fibrilin. YOUTH Complex dihasilkan bersama dengan Lotus Japonicus dan Shisandra Chinesis Fruit Extract, yang membekalkan lebih banyaj nutrient dan tenaga kepada kulit anda secara berstruktur.

3. Apple Stem Cell Extract

Kajian menunjukkan bahawa Apple Stem Cell Extract mengaktifkan dan mempercepatkan pembaharuan sel kulit untuk kulit kelihatan lebih muda. Ia juga mengekalkan serta memperbaiki tisu kulit supaya kulit anda kelihatan lebih berseri dan lembut, lebih lama.

4. Shisandra Chinesis Fruit Extract

Secara tradisionalnya, herba ini digunakan di Chin, Jepun dan Korea untuk melegakan dan menenangkan keradangan dan kegatalan kulit. Sesuai untuk semua jenis kulit, Shisandra Chinesis Fruit Extract menyokong struktur kulit muda dengan menyuburkan kulit dengan vitamin semulajadi dan antioksidan

5. Vital Repair+® Complex

Vital Repair+®Complex yang mempunyai pelbagai paten memberikan nutrient anti oksida dan vitamin-vitamin penting untuk menghalang radikal bebas yang merosakkan kulit dan menggalakkan tumbesaran sel sihat.

 Read more : Kesan mengamalkan skincare youth dan supplement

jenis masalah kulit dan penyelesaian

Antara testimoni pengguna Youth 









untuk info lanjut hubungi saya : 

📱msg/whatsapp: 016.844.1163

✍ pm fb: Alezra Alez

✉ email: umiefezie@gmail.com

IG : alez_alezra

ID : 878606

Setiap pembelian supplement Shaklee dengan saya, akan mendapat FREE CONSULTATION! jadi, jangan lepaskan peluang


Terima Kasih

© Umie Fezie | Design By MH